Pttcell Mobil İmza
Pttcell Mobil İmza

128K mobil imzalı sim kartınız ve belirleyeceğiniz şifreniz ile elektronik ortamda ıslak imzanız ile kanunen eşdeğer sonucu doğuran Elektronik İmza’nızı atmanızı sağlayan servistir. Islak imzaya eşdeğer Pttcell Mobil İmza ile ıslak imza gerektiren işlemleri kurumlara gitmeden, sıra beklemeden tek şifre ile güven içinde imzalayabilir, hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

Mobil İmza’nın en çok kullanıldığı uygulamalar;

E-Devlet uygulamaları (Adli Sicil Kaydı, dava dosyası sorgulama, araç kaydı sorgulama vs.)

Elektronik Kamu Alımları Platformu

Kamu İhale Kurumu

Bakanlık uygulamaları (UYAP, e-Çevre izini, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihazlar Kurumu)

Banka girişleri

4,85 TL
Aylık

Başvuru ve Aktivasyon

  • Pttcell Bireysel veya Kurumsal Mobil İmza servisine başvurmak için üzerinde T.C. Kimlik Numarası yazan nüfus cüzdanı veya ehliyetiniz ile birlikte Ulus Ptt Müdürlüğüne başvurmanız yeterlidir.
  • Yetkili Pttcell Satış Temsilcisi Pttcell Mobil İmza başvurunuz alındıktan sonra Pttcell Mobil İmzalı SIM kart değişikliğiniz yapılır. (SIM Kart değişikliğinde numaranız değişmemektedir) Daha sonra aşağıda yer alan gerekli belgeler sağlanmalı ve taahhütnameler eksiksiz bir şekilde doldurularak imzalanmalı;
  • TC Kimlik No yazan resmi kimlik (ehliyet, nüfus cüzdanı, pasaport, avukat kimliği)
  • E-güven NES Taahhütnamesi
  • Pttcell Mobil İmza Bireysel/Kurumsal Taahhütnamesi (Hat sahibi ve mobil imza kullanacak kişi farklıysa; başvuru esnasında hat sahibi de mutlaka bulunmalı ve taahhütnameyi imzalamalıdır.)
  • Satış sonrası işlem formu
  • Kurumsal Müşterilerde ayrıca kurum yetkilisinin imzasının yer aldığı kurum imza sirküleri
  • Evraklarınız Pttcell arşiv merkezine ulaştıktan sonra 48 Saat içerisinde Pttcell Müşteri Hizmetleri (444 6 788) yetkilileri tarafından aranırsınız ve kimlik doğrulama işlemleriniz yapılır. Kimlik doğrulamada herhangi bir problem olmadığı takdirde mobil imza servis aktivasyonu yapılır.
  • Başvurduğunuz Pttcell Merkezi’ nin arşiv merkezine uzaklığı ve kargo teslim süresine bağlı olarak bir hafta içerisinde mobil imza aktivasyonuz gerçekleştirilecektir.
  • Mobil imza aktivasyon işleminizin tamamlanabilmesi için simkartınızın yurtiçinde olması gerekmektedir. Simkart uluslararası dolaşımda (yurtdışında) iken servis aktivasyonu yapılamamaktadır.
  • İptal etmek istediğinizde Pttcell Müşteri Hizmetlerini (444 6 788) arayarak mobil imza aboneliğinizi iptal edebilirsiniz.

Kullanım

  • Pttcell Mobil İmzayı destekleyen bir uygulama üzerinden elektronik ortamda sunulan bir işlemi veya belgeyi onaylamak için;
  • Uygulama ekranında bulunan İMZALA tuşuna basın.
  • Bu tuşa bastığınızda imzala talebiniz Türk Telekom GSM şebekesi üzerinden cep telefonunuza iletilecektir.
  • Telefonunuzda görünen işlem açıklamasını onaylıyorsanız TAMAM tuşuna basın.
  • Onayınızdan sonra uygulama ekranında ve cep telefonunuzda eş zamanlı olarak işlemin PARMAKİZİ bilgisi görüntülenecektir. PARMAKİZİ 10 adet dörtlü rakam ve harf dizisinden oluşur. Ekrandaki ve telefonunuzdaki PARMAKİZİ bilgisi uyuşuyorsa TAMAM tuşuna basarak bir sonraki adıma geçin.
  • 6 haneli Pttcell İmza şifrenizi girip TAMAM tuşuna basarak Pttcell Mobil İmzalayın.

Ücretlendirme

  • Pttcell Mobil imza servisinin ücretlendirilmesi tüm vergiler dahil aylık 4,85 TL dir.

Pttcell Mobil İmza ile neler yapabilirim?

Pttcell Mobil İmza ile bireysel başvuru gerektiren işlemler ve sanal ortamda bulunan belgeleri; elektronik ortamda, kurumlara gitmeden, tek şifre ile güvenli bir şekilde sıra beklemeden imzalayabilirsiniz. Çeşitli E-Devlet uygulamalarından, banka girişlerine kadar birçok platformda ıslak imza ile eş değer hukuki sonuçlar doğuran imzanızı SIM kart aracılığıyla atabilirsiniz.

Pttcell Mobil İmza nasıl çalışır?

Pttcell Mobil İmza servisi aboneliği ile size özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanır. Serviste kullanacağınız 128K SIM kartlar ise sertifikada yer alan bilgilerinizi doğrulamaya yarayan imza oluşturma bilgisini içerir. GSM şebekesi üzerinden size özel şifreniz ile imzalama talebinizi nitelikli elektronik sertifika sağlayıcısına iletebilir ve kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Pttcell Mobil İmza servisinde sertifikayı kim sağlıyor?

Pttcell Mobil İmza servisine aboneliğiniz başladığı anda adınıza özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanır. Sertifikalar, Türkiye'de nitelikli elektronik sertifika sağlamaya yetkili kurumlardan E-GÜVEN veya TUBİTAK tarafından sağlanmaktadır.

Pttcell Mobil İmza servisi güvenli midir; SIM kart kırılabilir mi?

Pttcell Mobil İmza servisi ile size verilecek 128K SIM kartlar, servis için özel bir yazılım içermektedir. SIM kartlar elektronik imza süreçleri ve güvenli işlemler için şart olan EAL4+ güvenlik sertifikası içerirler ve saldırılara dayanıklıdırlar. SIM kart içerisinde taşınan imza oluşturma bilgileri kopyalanamaz; karttan çıkartılamaz. Nitelikli elektronik sertifika bilgileri, sertifika sağlayıcı tarafından güvenli ortamlarda saklanır. Elektronik Sertifika Hizmet sağlayıcılar, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarına uymakta ve bağımsız kurumlarca denetlenmektedir. Serviste abonenin cep telefonu ve şebeke sağlayıcısı arasında gidip-gelen mesajlar, SMS mesajlarından farklı olarak SIM kart üzerinde saklanmaz ve kaydedilmez.

Pttcell Mobil İmza servisinden kimler yararlanabilir?

Hattı kapatılmamış, TC Kimlik numarası sahibi, Pttcell bireysel veya kurumsal mobil faturalı hat sahipleri servisten yararlanabilir.

Pttcell Mobil İmza servisine nasıl abone olurum?

Pttcell Mobil İmza servisine abone olmak için Ptt Ulus Merkezine başvurmanız yeterlidir. Başvuru sırasında beyan edeceğiniz nüfus cüzdanınız ve imzalayacağınız servis taahhütnamelerinden sonra SIM kart değişikliğiniz yapılacak ve size serviste kullanabileceğiniz 128K SIM kart teslim edilecektir. Sonrasında Pttcell Müşteri Hizmetleri (444 6 788) yetkilileri tarafından aranacak ve doğrulama sürecinde herhangi bir problem olmadığı takdirde servis aktivasyon işlemleriniz yapılacaktır. Mobil imza aktivasyon işleminizin tamamlanabilmesi ve mobil imza sertifikası oluşturulabilmesi için simkartınızın yurtiçinde olması gerekmektedir. Simkart uluslararası dolaşımda (yurtdışında) iken servis aktivasyonu yapılamamaktadır.

Aynı hat ile kaç tane Pttcell Mobil İmza aboneliği alabilirim?

Aynı hat ile 1 adet Pttcell Mobil İmza servis aboneliği alabilirsiniz. Eğer adınıza birden fazla faturalı hat varsa; her bir hat için ayrı ayrı Pttcell Mobil İmza servis aboneliği açtırabilirsiniz.

Pttcell Mobil İmza servisim çalışmıyor; ne yapmalıyım?

Türk Telekom mobil aboneliğiniz ile ilgili herhangi bir problem olması ya da servis kullanım yerinizin GSM şebekesi kapsama alanı dışında kalması durumunda servis erişiminiz kesilebilir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda bilgi için lütfen Pttcell Müşteri Hizmetleri'ni (444 6 788) arayınız.

Pttcell Mobil İmza servisini yurtdışında da kullanabilir miyim?

Pttcell’ in uluslararası dolaşım (roaming) anlaşması olan operatörlerinde servisi kullanabilirsiniz. Ancak servis kullanımı sırasında yapılacak mesajlaşmalar için bulunduğunuz ülke operatörüne ücret ödemeniz gerekebilir.

Hat sahibi olmadan Pttcell Mobil İmza servisine abone olabilir miyim?

Hat sahibi olmayan bireysel kullanıcılar Pttcell Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler. Ancak bu süreçte hat sahibinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir. Şirket hattı kullanan kurumsal kullanıcılar ise şirket temsilcilerinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi ile Pttcell Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler.

Pttcell Mobil İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?

Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi Pttcell Mobil İmza menüsü altından değiştirebilirsiniz. Şifre belirlerken arka arkaya aynı rakamları (000000) ya da ardışık rakamları (123456) kullanamazsınız. Şifreniz sadece size özeldir; kendi güvenliğiniz için zor tahmin edilebilecek bir şifre belirleyiniz, herhangi bir yere yazmayınız ve kimseye söylemeyiniz. Şifrenizi 3 kez arka arkaya yanlış girerseniz bloke edersiniz.

Pttcell Mobil İmza şifremi bloke ettim, ne yapacağım?

Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi bloke etmeniz durumunda şifrenizi Pttcell Müşteri Hizmetleri'ni (444 6 788) arayarak destek alabilirsiniz.

Telefonumu kaybettim & çalındı; ne yapmam gerekiyor?

Pttcell Mobil İmza servis aboneliğinizi geçici olarak kullanıma kapatabilirsiniz. İşlemi tamamlamak için Pttcell Müşteri Hizmetleri'ni (444 6 788) aramanız yeterlidir.

Nitelikli elektronik sertifikamı başkası kullanırsa problem olur mu?

Pttcell Mobil İmza servisi ile yapacağınız tüm imzalama işlemlerinin kanuni sorumluluğu nitelikli elektronik sertifika sahibine yani size aittir. Dolayısıyla başka bir kullanıcının servisi kullanması durumunda yapılacak tüm imzalama işlemlerinin kanuni sonuçlarından siz sorumlu olursunuz.

Pttcell Mobil İmza servisimi iptal etmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Pttcell Mobil İmza servisinizi iptal etmek istediğinizde Pttcell Müşteri Hizmetleri'ni (444 6 788) arayarak mobil imza aboneliğinizi iptal edebilirsiniz.